Shipping information

Shipping:
SHOEBALOO ships to all countries within the European Union.

Dispatch within 1 to 3 working days
SHOEBALOO strives to send the products within 1 to 3 working days after confirming the order, but guarantees that the order will be shipped within 7 days at the latest unless a longer period was agreed upon.

The dispatch of products will occur through PostNL or UPS*. As soon as the products are sent, you are informed thereof by e-mail. This e-mail includes a ‘track and trace code’. Our customers within the Netherlands are obliged to sign when receiving the order as a result of the high value of the cargo.

If you are not home when the order gets delivered, PostNL or UPS will try to deliver the order the following day. PostNL or UPS will try to deliver the order twice. If PostNL or UPS is not able to deliver the order for the second time, you will receive a note from PostNL or UPS. With this note, you can pick up the order at the nearest post office. 

The risk of damage and/or loss of products lies with SHOEBALOO until the moment of delivery, unless expressly agreed upon otherwise.

*Orders paid by Apple Pay will be dispatched through UPS.

Shipping costs
Shipping within the Netherlands is free for all our Loyalty members, and shipping within Europe is free for our Loyalty Silver members. For more information, see https://shoebaloo.nl/loyalty/program-and-benefits.

The shipping costs within the Netherlands are €6,95 through PostNL. The cost of shipping through UPS depends on your postal code. For delivery within the European Union, the shipping costs depend on the selected country. Please contact our Customer Care team at customercare@shoebaloo.nl for the exact costs per country.

Pick up in store
If you have chosen the option "Pick up in store", no shipping costs will be charged. In the next two days, your item will be ready for collection in the store in question upon presentation of the order confirmation. The exchange and return conditions of our physical stores apply since you can try on your purchase in the store. You can read the Sales conditions of our physical stores here.

VAT
All prices shown on shoebaloo.nl include Dutch VAT.

Returns & exchanges
Please make sure you read our Returns & Exchanges policy before ordering at SHOEBALOO.

 

Nederlands


Bezorgen:
  
SHOEBALOO bezorgt je bestelling in alle landen binnen de Europese Unie.

Verzending binnen 1 tot 3 werkdagen                                                           
SHOEBALOO streeft ernaar de producten binnen 1 tot 3 werkdagen na bevestiging van de bestelling te verzenden, maar garandeert dat de bestelling uiterlijk binnen 7 dagen wordt verzonden, tenzij een langere periode is overeengekomen.

De verzending van producten vindt plaats via PostNL of UPS*. Zodra de producten zijn verzonden, word je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. Deze e-mail bevat een 'track & trace-code'. Onze klanten binnen Nederland zijn verplicht te ondertekenen bij ontvangst van de bestelling, vanwege de hoge waarde van de bestelling.

Als je niet thuis bent wanneer de bestelling wordt afgeleverd, probeert PostNL of UPS de bestelling de volgende dag af te leveren. PostNL of UPS probeert de bestelling twee keer te bezorgen. Als PostNL of UPS de bestelling voor de tweede keer niet kan leveren, ontvang je een kaartje van PostNL of UPS. Met dit kaartje kan je de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde afgiftepunt.

Het risico van beschadiging en/of verlies van producten berust bij SHOEBALOO tot het moment van bezorging, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

*Bestellingen die zijn betaald met Apple Pay worden via UPS verzonden.

Verzendkosten
Het verzenden binnen Nederland is gratis voor al onze Loyalty members en het verzenden binnen Europa is gratis voor onze Loyalty Silver members. Zie voor meer informatie https://shoebaloo.nl/loyalty/program-and-benefits.

De verzendkosten binnen Nederland bedragen €6,95 via PostNL. De kosten voor verzending via UPS zijn afhankelijk van je postcode. Voor het verzenden binnen de Europese Unie zijn de verzendkosten afhankelijk van het geselecteerde land. Neem contact op met onze klantenservice via customercare@shoebaloo.nl voor de exacte kosten per land.

Pick up in store
Indien je voor de optie “Pick up in store” hebt gekozen, worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. Je artikel staat de komende twee dagen voor je klaar in de desbetreffende winkel om afgehaald te worden op vertoon van de orderbevestiging. Omdat je jouw aankoop in de winkel kan bekijken en passen, zijn de ruil- en retourvoorwaarden van onze fysieke winkels van toepassing. Je kunt deze hier lezen.

BTW                                                                                                                                           
Alle prijzen op shoebaloo.nl zijn inclusief Nederlandse BTW.

Ruilen en Retourneren                                                                                                      
Zorg ervoor dat je onze Ruil en Retourvoorwaarden leest voordat je bij SHOEBALOO bestelt.