FAQ's sale

Is it possible to reserve a sale item in one of our stores?

During our sale it is not possible to reserve a sale item in one of our stores. 

How do I know if my size is available online and/or in one the stores?
If your size is not visible in the size chart, the item is sold out in our webstore and in our stores.
The ‘See if your size is available in our stores’ button below your selected item, will show you in which store your size is available. 

Once I purchased an item on sale, can I exchange or return it?
When an item on sale is purchased in one of our stores, it is not possible to either return or exchange it. When the item is bought online at shoebaloo.nl, you have 14 days to let us know that you want to exchange or return the purchased item and 14 days to send it back to us. Please read our Returns & Exchanges policy here. 

My order is not visible in my account, what to do?
Please note that during our busy SALE period, it takes a bit longer for our system to be fully updated. Once you receive the confirmation email including your order number (6 digit code), your order has been succeeded and you will receive a track & trace code shortly after.

If I didn’t receive a confirmation email nor a track & trace code, did my order succeed?
Various causes are possible. If you placed an order via your Facebook account, the email and track & trace code are sent to the email linked to your Facebook. Another option could be that there is a typing error within the email, or that your payment didn’t come through. In the last case, please contact our Customer Care team via customercare@shoebaloo.nl.

Please be aware that items in your shopping bag are not reserved and may be sold while completing your order. In addition, please keep in mind that due to our SALE bustle it can take 1-7 working days before the package is delivered. Online purchases can only be returned or exchanged via the webstore and not in one of our stores.

If you have any questions, contact us at customercare@shoebaloo.nl

 

Is het mogelijk om een sale artikel te reserveren in onze winkels?
Helaas is het niet mogelijk om sale artikelen te reserveren.

Hoe kan ik zien of mijn maat beschikbaar is online en/of in de winkels?
Als jouw maat niet tussen de weergegeven maten staat, is het artikel helaas uitverkocht zowel online als in onze winkels.
De ‘See if your size is available in our stores’ knop bij het artikel laat zien in welke winkel jouw maat beschikbaar is.

Kan ik een sale artikel ruilen of retourneren?
Sale artikelen die zijn gekocht in onze winkels, kunnen helaas niet geruild of geretourneerd worden.
Voor alle aankopen op www.shoebaloo.nl heb je 14 dagen om ons te laten weten dat je het artikel wilt ruilen of retourneren en 14 dagen om het daarna naar ons terug te sturen. Lees onze Ruil & Retour voorwaarden hier

Mijn order is niet zichtbaar in mijn account, wat nu?
Tijdens de drukke sale periode kan het wat langer duren voordat ons systeem helemaal up to date is. Zodra je de bevestigings e-mail hebt ontvangen waarin jouw ordernummer (6 cijferige code) staat, is je order geslaagd en zal je kort daarna een track & trace code ontvangen.

Als ik geen bevestigings e-mail heb ontvangen en ook geen track & trace code, is mijn order dan geslaagd?
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk. Indien je een order via Facebook hebt geplaatst, zal de track & trace code naar de e-mail worden verzonden die gekoppeld is aan jouw Facebook account.

Het zou ook kunnen zijn dat het e-mail adres dat je hebt ingevuld een typfout bevat of dat de betaling niet is gelukt. In dit laatste geval raden we je aan om contact op te nemen met onze Customer Care team via customercare@shoebaloo.nl.

Hou er rekening mee dat artikelen in je winkelmandje niet gereserveerd zijn en kunnen worden verkocht tijdens het afronden van je order. Door de uitverkoop drukte kan het tot 7 werkdagen duren voordat je pakketje is afgeleverd. Online aankopen kunnen uitsluitend via onze webstore geretourneerd of geruild worden en niet in onze winkels.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons via customercare@shoebaloo.nl