COVID-19 FAQ

Are the SHOEBALOO stores closed due to COVID-19?
No, our stores are open and we have taken all necessary safety measures to ensure a safe shopping experience. If you prefer a private shopping experience, please schedule an appointment by Whatsapp: +31(0)6 158 60 373.

What is the estimated delivery time if I place my order during COVID-19?
As a result of the increased amount of online orders nationwide, shipping companies are experiencing slight delays. Take into account two or three extra delivery days. In the case that you have placed an order from a European country severely affected by COVID-19, the delivery time may take longer.

I have a gift card or a store credit, can I redeem it online?
Unfortunately, it is not (yet) possible to redeem your gift card or store credit online. If your gift card or store credit is going to expire, don’t worry – we will extend it for you. Please send a photo of your gift card or store credit receipt to customercare@shoebaloo.nl, and we will arrange this for you.

My Track & Trace code doesn’t seem to be accurate; how do I know when my order will arrive?
Because of the (slight) delay shipping companies are experiencing due to COVID-19, it could be that your order will arrive up to two days later than your Track & Trace code shows. We kindly request to keep this in mind when contacting our Customer Care team.

Is it safe to order items shipped from SHOEBALOO during COVID-19?
To ensure the safety of both our customers and employees, we follow the most up-to-date advice from the World Health Organization and our Dutch government. All the necessary safety measures are taken and strictly followed by our team.

If I didn’t receive a confirmation email nor a track & trace code, did my order come through correctly?
Various causes are possible. If you placed an order via your Facebook account, the confirmation e-mail including track & trace will be sent to the email address linked to your Facebook.  
In case you misspelled your email address, or in case your payment didn’t come through, please contact our Customer Care team via customercare@shoebaloo.nl.

When will I receive a message from SHOEBALOO that my returned order is processed?
When an order is returned to SHOEBALOO, the order must first be checked before the return can be approved. This can take up to two days after receiving your item. Once everything is approved, you will receive a confirmation email, and the amount paid will be refunded within ten days.

 

 

 

Zijn de SHOEBALOO winkels gesloten vanwege COVID-19?
Nee, onze winkels zijn geopend. Onze winkel op het Koningsplein, Amsterdam is op dit moment alleen beschikbaar op afspraak door een Whatsapp te sturen naar +31(0)6 158 60 373.

Wat is de geschatte levertijd als ik mijn bestelling plaats tijdens COVID-19?
Als gevolg van het toegenomen aantal online bestellingen in het hele land, ondervinden PostNL en UPS lichte vertragingen. Houd rekening met twee tot drie extra dagen. In het geval dat u een order heeft geplaatst vanuit een Europees land dat zwaar is getroffen door COVID-19, kan de levertermijn langer duren.

Ik heb een kadobon en / of een tegoedbon, kan ik deze online verzilveren?
Helaas is het (nog) niet mogelijk om je kadobon of tegoedbon online in te wisselen. Mocht je kadobon of tegoedbon binnenkort verlopen, hoef je je geen zorgen te maken. We zullen deze voor je verlengen. Stuur een foto van je kadobon of tegoedbon naar customercare@shoebaloo.nl en wij maken het in orde.

Mijn Track & Trace-code lijkt niet nauwkeurig te zijn; hoe weet ik wanneer mijn bestelling aankomt?
Door de (lichte) vertraging gedurende COVID-19, kan het zijn dat je bestelling tot twee dagen later aankomt dan je Track & Trace code laat zien. We verzoeken je vriendelijk om deze periode af te wachten voordat je contact opneemt met onze Customer Care team.

Is het veilig om online bestellingen te plaatsen bij SHOEBALOO gedurende COVID-19?
Om de veiligheid van onze klanten en medewerkers te waarborgen, volgen wij het meest up-to-date advies van onze overheid, de richtlijnen van het RIVM en de World Health Organization (WHO). Alle veiligheidsmaatregelen worden in acht genomen en strikt opgevolgd door onze medewerkers.

Als ik geen orderbevestiging en/of geen Track & Trace code heb ontvangen, is mijn order dan geslaagd?
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk. Indien je een order via Facebook hebt geplaatst, wordt de Track & Trace code naar de e-mail verzonden die gekoppeld is aan jouw Facebook account.
Het zou ook kunnen zijn dat het e-mailadres dat je hebt ingevuld een typefout bevat of dat de betaling niet is gelukt. In dit laatste geval raden we je aan om contact op te nemen met onze Customer Care team via customercare@shoebaloo.nl.

Wanneer krijg ik bericht van SHOEBALOO dat mijn teruggestuurde bestelling in goede orde retour is ontvangen?
Wanneer een order door SHOEBALOO retour is ontvangen, wordt de order eerst gecontroleerd voordat de retour wordt goedgekeurd. Dit kan tot twee dagen na ontvangst van de geretourneerde order duren. Zodra alles is goedgekeurd, ontvang je een e-mail ter bevestiging en wordt het bedrag binnen 10 dagen teruggestort.