What's your e-mail address?

E-mail address is a required field. Please fill in.

Password is a required field. Please fill in this field.

Forgot?

Returns & Exchanges

When you try on shoes, please do so on a soft, carpeted surface so that the soles are not damaged. If you decide that they’re not quite right, please return them in their original shoe box as it is part of the product, with another solid box around it, preferably the original outer packaging.

Returning or exchanging your product is easy. You will have to notify SHOEBALOO within 14 days after receiving your order that you wish to return or exchange your purchased item(s). Your purchased order includes a pre-paid return address sticker that you can use. After notifying us, you have 14 days to send us the purchased SHOEBALOO order back.

Kindly note that items bought online cannot be refunded or exchanged in any of our stores.

Exchanging 
SHOEBALOO offers one free exchange per product per customer. Free exchange is limited to one exchange of the same product in another size or colour. 

If you would like to exchange an item because the fit is not right, please contact us at customercare@shoebaloo.nl to check if your replacement size or colour is in stock. We can exchange only when the wrong size or colour article has been returned to SHOEBALOO. If you would like to exchange an item for another model, brand or product the return policy below will apply. 

Returning 
If you wish to cancel and return your order altogether, please fill in the return form or let us know unequivocally in another manner, for instance by sending us an email as explained above within 14 days after you, or a third party designated by you (who is not the shipping company) has received the order. We endeavor to ship all items that you have ordered in one shipment. If this would not be the case, this 14 day period starts after the day that you have received the last item. It is not necessary to inform us about the reason you want to cancel or return your order. After notifying us, you have 14 days to send us the purchased SHOEBALOO order back. SHOEBALOO will give you a refund of all amounts paid to SHOEBALOO within 14 days after receipt of such notification, provided the item(s) have been received by us. The refund will include the costs for standard shipping if the entire order is returned. Your refund will be issued through the same means of payment used during the purchase.

SHOEBALOO may (only) charge the direct costs for returning an order in relation to the pre-paid return possibility. Within the Netherlands these direct costs are € 6,95 and within other EU countries these are the costs that local mail services may charge. Such direct costs will be deducted from your refund. Please remember that the financial responsibility for the returned item(s) is yours until we have received the item(s), so we recommend that you only use our pre-printed return labels and that the return-receipt is kept safe until the return is processed by SHOEBALOO. 

Returned items should have their tags still attached. Please note that if the returned item has decreased in value, for reasons other than to carefully determine whether the item fits, for instance when the item has been worn, then you are liable for such decrease in value.  

 

 

 

 

 

 

Retourneren & ruilen
Bij het passen van de schoenen, verzoeken we je dit te doen op een zachte (het liefst beklede) ondergrond, zodat de zolen niet beschadigd kunnen raken. Als de schoenen, om welke reden dan ook, niet aan de verwachtingen voldoen, word je verzocht om ze terug te sturen in de originele schoenendoos aangezien deze onderdeel uitmaakt van het product, met een andere stevige doos eromheen, het liefst de originele verzendverpakking.

Het retourneren of ruilen van je product is heel gemakkelijk. Je zal SHOEBALOO uiterlijk 14 dagen na ontvangst van je product op de hoogte moeten stellen dat je het bestelde product wilt retourneren of ruilen. Bij je bestelling heb je een voorgedrukte, door ons vooraf betaalde en verzekerde retour-adressticker ontvangen die je daarvoor kan gebruiken. Nadat je ons op de hoogte hebt gebracht, heb je maximaal 14 dagen om ons de bestelling terug te sturen.

We verzoeken je er rekening mee te houden dat online aangekochte producten niet kunnen worden geretourneerd of geruild in onze SHOEBALOO winkels.

Ruilen
SHOEBALOO biedt eenmalig één gratis ruiling aan per product per klant. De mogelijkheid tot gratis ruilen beperkt zich tot het ruilen van hetzelfde product in een andere maat of kleur. Als je het product wilt ruilen omdat de maat of kleur niet goed is, verzoeken wij je customercare@shoebaloo.nl te mailen, zodat zij kunnen controleren of de vervangende maat of kleur op voorraad is.

De ruiling kan plaats vinden zodra het te ruilen product door SHOEBALOO is ontvangen. Mocht je een product willen omruilen voor een ander model of merk, dan gelden de onderstaande retour voorwaarden.

Retourneren
Als je de gehele bestelling wilt retourneren, verzoeken wij je om het retour formulier  in te vullen of om ons op een andere ondubbelzinnige manier op de hoogte te stellen (bij voorkeur per mail via customercare@shoebaloo.nl) uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling, of iemand anders in jouw naam (het postbedrijf uitgezonderd) hebt ontvangen. Het streven is om alle bestelde producten tegelijk te versturen naar de klant. Wanneer dit toch niet het geval is geweest, start de 14 dagen periode na ontvangst van het laatste product. Het is niet nodig om de reden van het retourneren op te geven. Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld van je verzoek om de bestelling te retourneren, heb je 14 dagen om de bestelde producten terug te sturen. SHOEBALOO zal binnen 14 dagen het volledig betaalde bedrag terugstorten, mits de geretourneerde producten inmiddels door ons zijn ontvangen. Indien de gehele SHOEBALOO bestelling terug is gestuurd, zullen ook de standaard verzendkosten vergoed worden. De terugbetaling zal op dezelfde wijze plaatsvinden als dat je hebt gebruikt tijdens het bestelproces.

SHOEBALOO zal slechts de standaard verzendkosten in rekening brengen voor het gebruiken van de voorgedrukte, door ons vooraf betaalde en verzekerde retour-adressticker. Binnen Nederland bedragen deze kosten €6,95 en binnen de andere EU landen worden de standaardtarieven gehanteerd van de lokale postbedrijven. Deze directe kosten zullen in mindering worden gebracht van het terug te betalen bedrag. Je wordt verzocht rekening te houden met het feit dat de financiële verantwoordelijkheid voor de geretourneerde producten bij jou ligt totdat SHOEBALOO de teruggestuurde bestelling heeft ontvangen. Om deze reden raden wij aan om alleen de voorgedrukte, door ons vooraf betaalde en verzekerde retour-adressticker te gebruiken om de SHOEBALOO producten terug te sturen. Ook raden we je aan om het verzendbewijs te bewaren, totdat de teruggestuurde producten door SHOEBALOO zijn verwerkt.

Alle geretourneerde producten moeten de SHOEBALOO tags nog aangehecht hebben. Houd er rekening mee dat wanneer de geretourneerde producten in waarde zijn verminderd (door andere redenen dan het voorzichtig passen van het product om te bepalen of het past en naar wens is), bijvoorbeeld wanneer het product is gedragen, je aansprakelijk bent voor het verlies in waarde.